Absintmerken

Weense absint

radioflux (09/30/05 om 00:18:02):

Ja ik weet, ik arriveer wat laat op de fuif, maar toch: deze had zijn eigen topic nog niet.

En de Montmartre is zijn eigen topic wel waard, vind ik. Gisteren binnengekregen, en nu al een favoriet. Hij heeft de frisheid van een Guy, maar mist dat bepaalde smaakje dat me in de Guy op een slechte dag tegenstaat. Ik ben benieuwd hoe deze zich gaat ontwikkelen in mijn smaakbelevenis.

 

Helfrich (10/04/05 om 17:30:23):

De Montmartre is voor mij een absint voor af en toe, net als de Jades. Het recept is tamelijk onorthodox, maar niettemin bijzonder goed gelukt. De kaneel staat me tegen, maar is erg discreet gedoseerd. De citrusschillen vind ik buitengewoon interessant... Een klassieke verte met toch een geheel eigen karaker. Zondermeer één van mijn favorieten. (En wellicht een goede kadidaat voor Barski's ketel...)

 

radioflux (10/05/05 om 01:20:07):

Ik moet toegeven dat ik hem op dit moment als aanmaaklimonade wegdrink. Dat kan niet lang duren, natuurlijk, en het bezwaar tegen de kaneel kan ik me heel goed voorstellen. Maar met die citroen en (ik denk) de munt vind ik hem nog steeds erg verfrissend.

En voor Barski heb ik nog wel 40 (ml) Kallnacher staan.

 

radioflux (12/11/05 om 13:20:19):

De Deuxieme Edition lijkt me wat ronder van smaak te zijn (in zoverre als ik me tenminste de eerste uitgave goed herinner) en daarmee op de korte termijn misschien ook net iets minder interessant - hoewel de afwezigheid van bijsmaakjes die me op den duur tegen zouden kunnen gaan staan natuurlijk ook niet verkeerd is... Hm, vanavond nog maar eens een glas. Het blijft tobben.

 

Absintmerken